Att älska på avstånd

2013-12-31
14:54:14

L: gott nytt år
Detta är första nyårsafton som jag haft blandade känslor om. Självklart ska det bli skönt med ett nytt år och lämna trassliga 2013 bakom sig, men samtidigt fasar jag för vad som komma skall under 2014. Bara två veckor kvar. Och i samband med att min kärlek för A bara växer sig starkare så blir även rädslan och oron starkare. Jag är kluven. Jag är glad, lycklig, kär, rädd, orolig och ledsen. Allt i ett. Mitt humör svänger som en berg och dalbana. Jag kan skratta för att i nästa sekund gråta hysteriskt. 

Det känns som att det nyss var september, oktober, och jag fick reda på att A's tjänst blivit uppskjuten.. Nu är det bara nio timmar kvar tills det är januari..,

Hemska tankar, hemska bilder som dyker upp i mitt huvud och knäcker mig. 

Som tur är finns F kvar här i Sverige. Honom kan man alltid räkna med. Det är tur att vi har varandra nu när A åker, för det är inte bara jag som älskar A till döds. Även F gör det, och det är tackvare A som jag lärde känna F. Vi betongbarn, vi håller ihop. 


Min nyårsnatt ska jag spendera med A i telefon, och jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att fira i det nya året. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: