Att älska på avstånd

2014-01-03
20:35:35

L: du och jag
Detta kommer bli det sista som skrivs i denna blogg. Igår vändes hela min tillvaro upp och ner. Ångest, gråt, ilska.. Jag har gråtit så mycket att ögonen svider, och jag bara fortsätter gråta. All vaken tid gråter jag om jag inte håller mig sysselsatt. En tyst stilla gråt, tårar som trillar ner för kinderna. 

A finns inte längre och mitt liv måste gå vidare utan honom vid min sida. A är borta och det är ett faktum jag måste acceptera. 

Jag drömde om A inatt och vaknade av att jag skrek. Bilder som jag inte vill ha i mitt huvud. Jag var genomsvett och tårarna forsade längst mina kinder. 

Men sanningen är den den är. A finns inte längre och kommer aldrig mer finnas. Men allt påminner mig om hans existens. 

A finns inte längre. Men kärleken och känslorna består. Och jag kommer att bli lycklig igen. Såfort jag bearbetat det som hänt kommer jag att kunna leva i lyckan igen. 


"Vi levde utan lagen och följde våra egna

Vi sa så mycket skit men ingen fatta vad vi mena
Jag känner det i själen, det var du och jag
Låt mig kyssa din hand för det är dags för mig att dra
Tills jag kommer tillbaks om du lyckas hålla ut
Tills den dagen då vi ställer oss på knäna inför Gud
Vi ses väl i himlen, ta hand om dig nu
Och vem kunde tro att sista akten var du
Och jag vet att vi nån dag når det tillslut
Och får reda på exakt hur paradiset ser ut
Du är mitt sista ljus, mitt sista andetag
Och allt jag sa var bara
Tack för idag, vi ses

Vi tar ett andetag
Tillsammans du och jag
Ett sista andetag för att minnas denna dag"





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: