Att älska på avstånd

2013-11-27
12:33:02

L: God morgon!
Eller god eftermiddag kanske man ska säga.. Klockan är ju ändå kvart över tolv (oops). Men jag har i alla fall varit vaken i ungefär en timme, då A skulle ringa och säga godmorgon innan han började jobbet. Han ligger ju ändå sex timmar efter tidsmässigt. Självklart jävlades ljudet på min telefon, men jag fick mitt morgonsamtal i alla fall. 

Och känner jag oss rätt så dröjer det inte många timmar till innan telefonen ringer igen ;) 

Idag är ännu en sån där bra dag, när saknaden faktiskt går att hantera, och att han åker i Januari skrämmer mig inte lika mycket som det brukar göra. 

Det är inte alltid lätt, och det är många gånger jag har frågat mig själv om jag fixar det här. Men det har slutat upp med att jag alltid kommer tillbaka till samma svar. Ja, jag fixar det här. Om inte annat så fixar vi det, tillsammans. 

Jag är den lite mer nojiga av oss, medans A är lugnare än mig och lever för dagen. Jag springer runt och oroar mig för det ena med det andra. Då är A bra att ha. Han ser till att jag får tänka på annat o lugna ner mig. 
Han är bra, min A. 

Jag blev förövrigt så full i skratt imorse. Vi står och messar och jag frågar honom om han har varit här inne o skrivit. Men nej, han visste inte hur man loggade in eller skrev. Så fick ha lite lektion med honom så här runt lunch. Haha du är smidig du hjärtat. Men nu vet han hur man gör, så nu har han ingen återvändo. ;) 


Ja det blir många skratt under dagarna, både när bara han och jag pratar, och när min bästa vän är med. Jösses.. Vi tre har en tendens till att spåra ur rätt bra. Men jag är glad att dom finns. Båda två. 

Bästa vännen har en extremt stor del i mitt liv, och jag har sagt att kommer man inte överrens med henne, så tackar jag för mig. Bästa vännen är den viktigaste personen i mitt liv, och det vet alla. Hon är min räddande ängel. Hon är den som knäpper mig på näsan när det behövs. Hon är brutalt ärlig och hymlar aldrig. Och för det älskar jag henne, obeskrivligt mycket. 


Men nu ska jag göra något vettiga än att sitta här och pladdra.. Typ äta choklad. ;) 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: