Att älska på avstånd

2013-11-28
00:20:00

A: Saknaden när det tystnar.
Hejsan! Detta blir mitt första inlägg här. 

En bra start på dagen. Vaknade och ringde och sa godmorgon till L och sen åkte till jobbet. Vi håller kontakten via sms och telefonsamtal under dagen, vilket är viktigt för att man inte ska sakna ihjäl sig om dagarna.

Var lite nedstämd idag och efter att vi snackat en stund så kunde jag skratta igen, du får alltid mitt dåliga humör att vända till det bra igen. Ja tiden går så sjukt snabbt har både jag och L märkt och med min tjänst i Januari som närmar sig med stormsteg. Jag är lugnare än L när det kommer till min tjänst och försöker att lugna henne med alla metoder jag kan komma på, vilket är lättare sagt en gjort vissa dagar. 

Idag har varit en sån dag där saknaden har varit stor men jag har ståt ut rätt så bra, självklart saknar man L varje dag, men vissa dagar är bara ett rent helvete. Men jag brukar trösta mig med att vi en dag går hand i hand och att hon är den jag kommer vakna upp brevid, den jag kommer krama på varje dag och säga att hon är det vackraste ängel som vandrat på våran planet. 

Vi har precis pratat om allt och inget och nu har vi sagt godnatt och L har lagt sig medans jag har halva min dag är kvar och det är då helvetet börjar för mig, tystnaden och saknaden är oändlig, försöker sysselsätta mig med saker men L är den jag alltid tänker på i slutändan. Tröstar mig med att ägna tid åt mina hundar och syrran med L i tankarna, vet ju att vi hörs när hon vaknar igen. 

Peace out!    -A


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: